Over Nicole van Roekel

Ik ben Nicole van Roekel: een 27-jarige freelance online marketingspecialist, woonachtig in het mooie Veenendaal. Ik ondersteun bedrijven die online en/of offline producten verkopen aan consumenten met het beter vindbaar maken van hun website in de zoekmachines. 

“Google is your best friend”, zeggen ze wel eens. En dat is voor mij als echte zoekmachine-nerd zeker het geval.

Als je een vraagstuk hebt op het gebied van zoekmachinemarketing, advies nodig hebt of op zoek bent naar (tijdelijke) invulling van de functie SEO-specialist of SEA-specialist, dan help ik je graag.

Mijn passie voor online marketing

Mijn voorliefde voor het internet werd al aangewakkerd toen ik op mijn zeventiende mijn eigen blog over financiën en besparen begon. Ik volgde een aantal grote bloggers, schreef graag en dacht: dat wil ik ook! Ik had geen idee dat er daadwerkelijk mensen zouden zijn die mijn blog zouden lezen, laat staan dat er bedrijven met mij wilden samenwerken.

Fast forward, ruim 10 jaar later (ik blog namelijk nog steeds!), is The Budget Life uitgegroeid tot één van de grootste platforms op het gebied van besparen en financiën. Maandelijks bezoeken tussen de 10.000 en 20.000 mensen mijn website.

Vanuit mijn interesse in schrijven en digitale communicatie, volgde ik de hbo-opleiding Communicatie aan de Christelijke Hogeschool in Ede.

Tijdens mijn studie had ik een bijbaan bij een marketingbureau en liep ik stage bij Simply PR in Amsterdam en One4Marketing in Veenendaal. Daar ontdekte ik mijn passie voor online marketing. Ik zie het als een hele leuke uitdaging om met de juiste boodschap, op het juiste moment, de juiste persoon te bereiken. Bij online marketing komen communicatie, psychologie en commercie samen en dat is precies wat ik leuk vind.

In het laatste jaar van mijn studie studeerde ik een half jaar in Istanbul aan de Bilgi Universiteit. Een hele toffe ervaring, waar ik veel van heb geleerd. Zowel over marketing, als over mezelf en andere culturen.

Werkervaring

Na mijn studie werkte ik ruim vier jaar bij twee verschillende online marketingbureaus. Ik startte ooit als contentmarketeer, maar ontdekte al snel dat online marketing nog zoveel meer te bieden heeft.

De afgelopen jaren heb ik dan ook veel allround marketingervaring opgedaan; van Google Ads tot social media advertising en zoekmachineoptimalisatie.

Toen ik in januari 2020 mijn langgekoesterde droom najaagde om fulltime te gaan ondernemen, besloot ik me volledig te gaan focussen op zoekmachinemarketing.

De afgelopen 2 jaar heb ik gewerkt voor mooie merken die online of offline meer omzet willen genereren met zoekmachinemarketing.

Zo werkte ik als SEO-specialist en/of SEA-specialist voor HEMA, Jumbo, Auping, Nestlé en Alpine.

Meer informatie?

Neem contact op als je vragen hebt of benieuwd bent naar mijn beschikbaarheid.