Over Nicole van Roekel
Ik ben Nicole van Roekel: een 29-jarige freelance zoekmachinespecialist uit Veenendaal met 10+ jaar ervaring in online marketing.
Als een potentiële klant contact opneemt en zegt: “Ik zocht naar een SEO/SEA specialist en ik vond je via Google,” dan weet ik – ik heb mijn werk goed gedaan.
En ook al lekt het bij de loodgieter (ik sta heus niet in heel Nederland op #1 als je zoekt naar “SEO-specialist” of “SEA-specialist), voor mijn klanten ga ik all the way.
Zoekmachines hebben inmiddels weinig geheimen meer voor mij. Maar: elke case is anders. Dat maakt ook dat ik het zo’n leuke uitdaging vind om bedrijven te helpen met zoekmachinemarketing!
Mijn passie voor online marketing
Mijn voorliefde voor het internet werd al aangewakkerd toen ik op mijn zeventiende mijn eigen blog over financiën en besparen begon. Ik volgde een aantal grote bloggers, schreef graag en dacht: dat wil ik ook! Ik had geen idee dat er daadwerkelijk mensen zouden zijn die mijn blog zouden lezen, laat staan dat er bedrijven met mij wilden samenwerken.
Vanuit mijn interesse in schrijven en online communicatie, volgde ik de hbo-opleiding Communicatie aan de Christelijke Hogeschool in Ede.
Tijdens mijn studie had ik een bijbaan bij een marketingbureau en liep ik stage bij Simply PR in Amsterdam en One4Marketing in Veenendaal. Daar ontdekte ik mijn passie voor online marketing. Ik zie het als een hele leuke uitdaging om met de juiste boodschap, op het juiste moment, de juiste persoon te bereiken. Bij online marketing komen communicatie, psychologie en commercie samen en dat is precies wat ik leuk vind.
In het laatste jaar van mijn studie studeerde ik een half jaar in Istanbul aan de Bilgi Universiteit. Een hele toffe ervaring, waar ik veel van heb geleerd. Zowel over marketing, als over mezelf en andere culturen.
Werkervaring
Na mijn studie werkte ik ruim vier jaar bij twee verschillende online marketingbureaus. Ik startte ooit als contentmarketeer, maar ontdekte al snel dat online marketing nog zoveel meer te bieden heeft.
De afgelopen jaren heb ik dan ook veel allround marketingervaring opgedaan; van Google Ads tot social media advertising en zoekmachineoptimalisatie.
Toen ik in januari 2020 mijn langgekoesterde droom najaagde om fulltime te gaan ondernemen, besloot ik me volledig te gaan focussen op zoekmachinemarketing.
De afgelopen jaren heb ik gewerkt voor mooie merken die online of offline meer omzet willen genereren met zoekmachinemarketing.
Zo werkte ik als SEO-specialist en/of SEA-specialist voor HEMA, DHL, Jumbo Supermarkten, Auping, Nestlé en Alpine.
Lees hier wat zij zeggen over de samenwerking met mij.
Meer informatie?
Neem contact op als je vragen hebt of benieuwd bent naar mijn beschikbaarheid.